Sức mạnh của Thương hiệu và Xây dựng Thương hiệu

Brands can signal a certain level of quality so that satisfied buyers can easily choose the product again. This brand loyalty provides predictability and security of demand for the firm and creates barriers of entry that make it difficult for other firms to enter the market …Branding can be seen as a powerful means to secure a competitive advantage. Strategic Brand Management – Kevin Lane Keller

image

Thương hiệu có thể cho thấy một mức độ nhất định của chất lượng để người tiêu dùng có thể tiếp tục chọn mua sản phẩm của doanh nghiệp. Sự trung thành đối với thương hiệu giúp cho doanh nghiệp tiên liệu và đảm bảo về nguồn cung đồng thời tạo ra rào cản gia nhập gây khó khăn cho các đối thủ khác muốn tham gia thị trường… Xây dựng thương hiệu vì thế được xem là một phương tiện hiệu quả để mang lại lợi thế cạnh tranh. Kevin Lane Keller

Posted by HMT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s